Sunday, February 13, 2011

Placinta foietaj cu branza de vaci (Cottage Cheese Filled Phyllo Pie - Cheese Burek)

Share

 Please scroll down for English version


      Am gasit un blog foarte dragut cu retete migalos preparate ce imi place foarte mult, si vazand reteta de Cheese Burek am decis sa o fac si eu, ca mi-a facut o pofta teribila. Apoi am cautat pe internet mai multe detalii despre cheese burek, si am vazut o intreaga istorie a acestui preparat si sper ca de-a lungul timpului sa incerc si alte variante decat cu branza dulce. Multumesc Ellie pentru inspiratie!


Ingrediente:                                     

    1 pachet foi de placinta
    750 g cottage cheese
    5 oua
    5 linguri zahar
    1 plic zahar vanilat
    100 gr unt
    coaja lamaie



 

Cum se face:

   Mai intai preparam crema de branza, punem branza intr-un bol, adaugam ouale intregi si omogenizam, apoi adaugam zaharul, zaharul vanilat, coaja de lamaie si omogenizam bine.
   Compozitia e usor lichida, deoarece am folosit branza de vaci foarte slaba (2% grasime) si spre deosebire de Ellie, eu nu am pus branza feta, si am renuntat la faina in compozitie.


   Intre timp, preincalzim cuptorul la 175 grade si ne ocupam de foi.
   Impartim foile din pachet in 4 (la mine au fost 20 buc, deci cate 5) si le ungem pe fiecare in parte cu unt topit cu o pensula, sau faceti ca mine, si ungeti doar foaia de deasupra.


   Ungem o tava cu unt foarte bine, si asezam primele 5 foi, punem 1/3 din crema de branza cu un polonic, adaugam alte 5 foi si iar branza pana terminam cu ultimele 5 foi deasupra, ne asiguram ca sunt bine unse cu unt si dam la cuptorul preincins la 175 grade timp de 40 minute.


   Dupa cca 40 minute si multa pofta acumulata (mirosul e imbietor) scoatem placinta si o lasam sa se raceasca. E o placinta delicioasa, pe care cu siguranta o voi reface. Bon appetit!



 English version 
   
       
       I found a very nice blog with impressive recipes which I like very much and when I saw the Cheese Burek recipe, I decided to make it myself. Then I searched on the internet to find out more details about burek and saw that there is an entire history of its preparation and I truly hope that over time I'll try other alternatives than with cheese. Thanks Ellie for inspiring me!


Ingredients:

    1 package phyllo dough
    750 g cottage cheese
    5 eggs
    5 tablespoons sugar
    100 g melted butter
    some lemon zest, vanilla

How it's made:
      
    First of all we prepare the cheese filling putting the cottage cheese in a bowl, we add the whole eggs, vanilla, lemon zest and mix well.
    The filling is liquid since I used low fat cottage cheese (2%), and unlike Ellie, I haven't put any feta cheese or flour.
    
    Meanwhile, preheat oven to 350 degrees (F) and start unfolding the phyllo sheets.
    Divide the sheets in 4 sets (my package had 20 sheets), and lightly butter every sheet, or you can do it like me and butter only the top sheet of each set.
    Butter the pan very well and place the first set of five sheets, spread 1/3 of cheese filling, add another set of sheets and so on untill you finish with the forth set of sheets. Butter the top of the pie and place in the preheated oven for 40 minutes.
    When the pie is golden brown you take it out from the oven and let it cool slightly. It's a delicious pie, which I'll do again soon. Bon appetit!

10 comments:

  1. Alina, M-am bucurat asa de mult ca ti-a placut si tie placinta de branza...imi place si varianta ta:). Arata tare buna!
    Multumesc mult pentru comentariu be blogul meu...esti o scumpa! Chiar mai bucurat:)

    Am vazut si reteta ta de piftie ...ce as manca si eu:)! Mama ne facea cand eram acasa...ce imi placea... mai ales cu niste mustar si paine.
    Iti doresc o zi buna!

    ReplyDelete
  2. Hey Ellie, multumesc de vizita si de comentariu, ma simt onorata sa te am ca vizitator pe blog!
    Eu sunt noua in lumea blogosferei, dar urmaresc de mult blogul tau si al altora, si faceti o treaba remarcabila!!!

    Este prima data ca am facut piftie, ca nu m-am incumetat pana acum, dar a iesit super buna, si si noua ne place foarte tare piftia, poate o incerci si tu, e tare simplu de facut!
    O zi buna si tie si spor la bucatarit!

    ReplyDelete
  3. Super ti-a iesit,bravo!!!Spor la bucatarit!!!!

    ReplyDelete
  4. Arata tare bine! Ma bucur ca ti-am descoperit blogul, imi place mult :)

    ReplyDelete
  5. Multumesc Carmen! desi sunt incepatoare momentan, o sa imbogatesc lista de retete treptat, asa ca te astept cu drag sa revii!

    ReplyDelete
  6. Explora, placinta ta arata asa de bine ca o sa o pun pe lista de facut :) La mai multe! :)

    ReplyDelete
  7. Ma bucur ca iti place Mihaela, daca o incerci sa-mi spui daca ti-a placut, poate dai de o branza mai grasa ca ar fi mai gustoasa, a mea era 2% grasime...

    ReplyDelete
  8. Buna
    Carea ar fi branza in Romania cea mai aproape de cottage cheese, care s-ar preta la reteta aceasta?
    Multumesc.

    ReplyDelete
  9. Buna Liliana, eu zic ca branza de vaci e buna pentru aceasta reteta, si eu am folosit tot branza de vaci, doar ca e foarte slaba-2% grasime, de aceea o vezi lichida...sigur e mult mai gustoasa daca branza e mai grasa; daca o faci sa-mi spui cum ti-a iesit! O saptamana frumoasa!

    ReplyDelete

Astept comentariile voastre cu mult drag, pentru ca sunt foarte importante pentru mine si ma bucura de fiecare data! Va multumesc mult! (I'm always waiting to see the comments on my posts, they're very important to me and they make me smile each time! Thank you so much!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...